+373 60 641 777 (CRISTIAN - VIBER & WHATSAPP)
menu
person

ON-BOARD / Chişinău - Parma şi retur cu FLY ONE, zborul inaugural, CITY TOUR in orăşelul Parma

MOLDOVAN SPOTTERS vine din nou cu noutăți interesante despre aviația din Moldova. Ceva timp în urmă scriam un articol despre o nouă companie aeriană care a apărut pe piața de la noi. Acum, la o lună de la anunțarea acesteia și efectuarea primului zbor regulat, FLY ONE au venit cu o nouă destinație pentru moldoveni. O destinație foarte frumoasă PARMA.

La invitatia FLY ONE, pe 23 iunie 2016 am participat – in exclusivitate la zborul inaugural CHIŞINĂU - PARMA. Am petrecut doua zile in ce-a mai minunată regiune gastronomică din ITALIA şi am revenit in REPUBLICA MOLDOVA pe 25 IUNIE 2016.

Informatiile si fotografiile din acest material pot fi preluate doar cu citarea sursei, www.moldovanspotters.com

Despre deschiderea rutei CHIŞINĂU – PARMA am vorbit pe MOLDOVAN SPOTTERS. Este prima destinatie spre care nu zboara nici o companie aeriana din MOLDOVA şi ITALIA, La zborul inaugural spre ITALIA (Parma) au participat 15 jurnalisti de la diferite reviste.

La ora 16:30 ne-am întâlnit cu toții în incinta CHIŞINĂU INTERNATIONAL AIRPORT, MOLDOVA, am avut un mic briefing cu reprezentantul companiei – Andrei Tabuică, după care am făcut check-in-ul am trecut ”prin scanerele” Poliției de Frontieră, și ne-am îndreptat în sala de plecări a aeroportului așteptând ora noastră pentru a ne îmbarca.

Ruta CHIŞINĂU – PARMA este operată cu Airbus A320 (180 de locuri). Programul de zbor este destul de convenabil, respectiv in orarul de vara 2016:

5F 215 Chişinău (KIV) 18:20 – Parma (PMF) 19:50 / A319, A320 / marţi, joi, sambata
5F 216 Parma (PMF) 20:50 – Chişinău 23:55 / A319, A320 /  marţi, joi, sambata

“Calatoria spre Parma din Chişinău dureaza 2,20 minute mai putin decat Londra sau Paris. Prin deschiderea acestei rute, vrem să recastigam si increderea pasagerilor nostri”, a declarat Andrei Tabuica, reprezentant FLY ONE, la conferinta de presa din aeroportul Parma, Italia. “Continuam sa dezvoltam compania FLY ONE, dar si hub-ul nostru din Chişinău International Airport, Moldova. Si tot in acest an vom deschide 5 rute.

L-am intrebat care sunt estimarile in ceea ce priveste numarul de pasageri pe ruta Chişinău - Parma si retur, pentru moment 50 - 80 persoane dar in timpul apropiat 90% . Pana in 2017, FLY ONE vrea sa ajunga la 30 - 40 de rute şi numarul de pasageri peste 1 milion. Pentru ca tot aminteam despre zborurile charter, FLY ONE opereaza asemenea curse spre ANTALYA, HERAKLION, RHODES. Am decolat din Chişinău cu primul zbor FLY ONE al zilei, la 18:20, de pe pista 08 (zbor operat cu Airbus A320 / 180 de locuri Econom). Am aterizat la Parma la ora locala 19:50 si ne-am indreptat spre Hotelul, BEST WESTERN HOTEL FARNESE PARMA. Unde a avut loc conferinta de presa. Primul pasager al zborului inaugural 5F 215 Chişinău – Parma de pe 23 iunie a primit un voucher care ofera posibilitateade a efectua un zbor Round-Trip pe una din rutele companiei FLY ONE.

Într-un final, am aterizat cu bine pe PARMA ,,Giuseppe Verdi ''  AIRPORT – un aeroport destul de mic, cu puțin trafic insă este in dezvoltare. Conferința a fost susținută de către mai mulți oficiali ai PARMA ,,Giuseppe Verdi ''  AIRPORT și de către reprezentantul companiei FLY ONE – Andrei Tabuica

Oficialii au întâmpinat jurnaliștii însoțiți de reprezentantul companiei FLY ONE, Andrei Tabuică, cărora le-a povestit despre cât de importantă este deschiderea cursei Parma - Chișinău atât pentru moldovenii stabiliți în regiune, cât și pentru relațiile economice dintre Italia și Republica Moldova.

Potrivit oficialilor locali, în regiunea Parma sunt stabiliți circa 10.000 de moldoveni. Cursa Chișinău - Parma reprezintă o reîntregire, pentru că le oferă moldovenilor posibilitate facilă de a călători începând de la doar 55 de euro. Totodată, Parma răspunde unor cerințe turistice pentru cei care își doresc să călătorească. Orașul este un centru istoric, unde anual vin zeci de mii de turiști.

Dupa conferinta ne-am cazat la hotel şi a urmat două zile pe cât de călduroase pe atât de frumoase. Am vizitat FABRICĂ DE PRODUCERE A PARMEZANULUI ( Pentru că anume Parma este originea parmezanului), Fabrică de vin AZIENDA AGRIGOLA PALAZZO VIGNE E VINI DI PARMA și alte obiective turistice printre care: CASTELUL TORRECHIARACATEDRALA DUOMO, MUZEUL DE ARHEOLOGIE și altele. Oraşelul PARMA este un loc minunat în care ai ce vizita.

1. Fabrica de Parmesan

2. Vinăria locală Azienda Agricola Palazzo

3. Castelul Torrechiara

Şi în final, fara de puteri și totuși plini de energie pozitivă a venit timpul să ne reîntoarcem acasă !!! Ajunși laaeroport majoritatea au stat liniștiți în sala de așteptare. A urmat în scurt timp îmbarcarea, și după 2 ore și 20 minute am aterizat în Chișinău, si cu asta s-a incheiat mica dar frumoasa călătorie la Parma.

Categorie: ON-BOARD | Adăugat de: CristianMLD (26.06.2016)